Umyj swój samochód

dziecko otrzyma jakiś nowoczesny samochód do zabawy, również rodzice biorą udział w niej udział. Jak rozwinąć w naszym chłopcu pasję do motoryzacji ? Doskonałym pomysłem jest zabranie dziecka na wystawę eleganckich, szybkich samo

Umyj swój samochód

Jak rozwijać w dziecku pasję do samochodów?

Niejeden ojciec chciałby, aby jego syn żywił podobne zainteresowania do jego własnych. Co więcej, bardzo często zdarza się, że gdy dziecko otrzyma jakiś nowoczesny samochód do zabawy, również rodzice biorą udział w niej udział. Jak rozwinąć w naszym chłopcu pasję do motoryzacji ? Doskonałym pomysłem jest zabranie dziecka na wystawę eleganckich, szybkich samochodów, które są atrakcją nie tylko dla najmłodszych. Wielu chłopców marzy o odbyciu tego typu wycieczki z własnym tatą. Gdy dysponujemy wolną chwilą można również zabrać dziecko na przykład na tor gokartowy, gdzie uczy się ono kierować samochodem. Te pomysły z pewnością przypadną do gustu niejednemu fanowi motoryzacji, niezależnie od jego wieku.


Samochody ? nowe czy używane?

Polacy coraz chętniej decydują się na zakup używanych aut. Jest to związane przede wszystkim z korzystniejszą ceną samochodów, które miały już jednego lub więcej właścicieli. Nowe auta prosto z salonu to nieraz tak wielki wydatek, że przeciętnie zarabiająca osoba nie może sobie na niego pozwolić. Jedynym rozwiązaniem byłby kredyt na auto, jednak większość osób odrzuca taką opcję z uwagi na konieczność wieloletniego spłacania rat. Z kolei używane auta często są naprawdę w dobrym stanie i można spokojnie z nich korzystać bez przeprowadzania remontów. Wiele aut jest sprowadzanych do Polski zza granicy i te samochody również cieszą się bardzo dużą popularnością wśród kierujących.


Silniki stosowane do napędu

Silniki stosowane do napędu lokomotyw spalinowych są budowane w układach od R6 wzwyż. Lokomotywy używane w Polsce mają silniki typu R6, V8, V12, V16 oraz silnik dwurzędowy (zob. ST43). Silnik widlasty V8 ma gorsze wyrównoważenie niż silnik R6, gdyż dopiero od 6 wykorbień wzwyż wału korbowego tzw. siły pierwszego i drugiego rzędu są sprowadzone do zera. W konstrukcjach współczesnych stopniowo odchodzi się od silników z liczbą cylindrów większą niż 12. Jest to spowodowane dużymi kosztami produkcji i serwisu tych silników, natomiast wysokie parametry robocze (moc, moment obrotowy) udaje się uzyskać poprzez wydajne układy doładowania silnika.
Cechy silnika widlastego

Zalety
Mniejsza długość silnika (krótszy wał korbowy)
Bardziej zwarta konstrukcja
Możliwość uzyskania dużych pojemności skokowych i dużych mocy

Wady
Bardziej złożona konstrukcja stopy korbowodu
Przy stosowaniu korbowodu doczepnego różna pojemność skokowa pomiędzy cylindrami pierwszego i drugiego rzędu (różnice pomijalne)
Przy pewnych kątach rozwidlenia skłonność do drgań silnika.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_widlasty