Pojazdu spalinowe i ich serwis

podział na podwozie ramowe oraz karoserię nieniosącą na nim osadzoną (np. samochody ciężarowe). Stosowanie nadwozi samonośnych spowodowało bardzo znaczny spadek masy pojazdów oraz ich wytrzymałości zderzeniowej. Pośrednią kons

Pojazdu spalinowe i ich serwis

Pośrednią konstrukcją jest nadwozie

Nadwozie samonośne (z fr. monocoque) ? rodzaj nadwozia, gdzie elementem nośnym jest samo pudło będące belką nośną, dzięki czemu wyeliminowano podział na podwozie ramowe oraz karoserię nieniosącą na nim osadzoną (np. samochody ciężarowe).

Stosowanie nadwozi samonośnych spowodowało bardzo znaczny spadek masy pojazdów oraz ich wytrzymałości zderzeniowej. Pośrednią konstrukcją jest nadwozie półniosące, gdzie karoseria jest przykręcana na sztywno do lekkiej ramy.
Budowa

Nadwozie samonośne składa się z:

płyty podłogowej (w samochodach osobowych i autobusach niskopodłogowych)
kratownicy (w autobusach dalekobieżnych) lub ostoi (w konstrukcjach kolejowych)
struktury nośnej nadwozia (słupki boczne, wzmocnienia dachowe itp.)

Zastosowanie

Nadwozie samonośne najczęściej jest stosowane w konstrukcjach pojazdów. Pierwszym samochodem z nadwoziem samonośnym była Lancia Lambda, następnie powstały nadwozia trolejbusowe Vetra, furgonów Chenard&Walcker i autobusowe, gdzie pierwszy był w 1942 r. Chausson, którego nadwozie było także stosowane jako trolejbusowe.

Pierwsze polskie konstrukcje samonośne pochodzą z lat pięćdziesiątych XX wieku i są to: Mikrus MR-300 w zakresie samochodów osobowych, i San H01 w dziedzinie autobusów, jednak oba pojazdy nie odegrały znaczącej roli w polskiej motoryzacji.

Rozwój nadwozi samonośnych doprowadził m.in. do powstania autobusów i tramwajów niskopodłogowych.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nadwozie_samono%C5%9Bne


Wypuszczanie do sprzedaży nowych samochodów

Wypuszczanie do sprzedaży nowych samochodów możliwe jest po dokładnym sprawdzeniu ich stanu. Stosowanie się do takiej zasady pozwala na zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim użytkownikom dróg. W przeciwnym razie mogliby oni ulegać różnym wypadkom pomimo tego, że dokonali zakupu nowych samochodów. Dlatego produkcja nowych samochodów jest bardzo poważnym przedsięwzięciem i odbywa się według stałych etapów. Najpierw doświadczeni mechanicy wykonują projekty nowych samochodów, następnie są one produkowane według ich wskazań. Po dokładnym sprawdzeniu wszystkich funkcjonalności samochodu może on trafić do sprzedaży. Zwykle jednak kupno nowego samochodu zarezerwowane jest dla osób posiadających sporą gotówkę, a inni użytkownicy dróg sięgają po samochody używane.


Dojazd mechanika samochodowego do zepsutego samochodu

Każdy właściciel samochodu co jakiś czas musi odbyć wizytę u mechanika. Nawet, jeżeli posiada w pełni sprawny samochód, to będzie musiał dokonać wymiany opon przed zimą czy na wiosnę. Dlatego bardzo zainteresowany jest tym, jakie koszty mogą być związane z wizytą u mechanika. Stara się także znaleźć dla siebie takiego mechanika, który nie tylko będzie najlepszy, ale również będzie świadczył swoje usługi po rozsądnej cenie. Jest to bardzo ważne dla właściciela samochodu, żeby mógł korzystać z usług polecanego pod każdym względem mechanika. Jednak niektórzy właściciele samochodów nie patrzą na koszty naprawy samochodu, ale myślą przede wszystkim o swojej wygodzie. Zamawiają więc mechanika do domu, jeżeli nie są w stanie ruszyć zepsutym samochodem.