Gdzie się stosuje sprężarki?
Sprężarki stosowane są wszędzie tam gdzie potrzebne jest powietrze lub inne gazy pod ciśnieniem.
Bardzo często można spotkać te urządzenia w samochodach. Najprostszym przykładem są turbosprężarki pracujące z silnikiem samochodowym. Działają one na zasadzie wykorzystania spalin silnika do napędzania turbiny gazowej połączonej ze sprężarką. Ta sprężarka z kolei dostarcza powietrze do dolotu silnika. Takie rozwiązanie znacznie poprawia efektywność silnika.
Oprócz tego sprężarki stosowane są w samochodach ciężarowych do napędzania pneumatycznych układów hamulcowych. Służą tam do utrzymywania wysokiego ciśnienia umożliwiającego funkcjonowanie hamulców.
Kolejnym miejscem związanym z motoryzacją gdzie wykorzystywane są sprężarki są warsztaty samochodowe. W nich wykorzystywane są kompresory połączone ze zbiornikiem sprężonego powietrza. Przy pracach mechanicznych są wykorzystywane do napędzania narzędzi pneumatycznych - np. kluczy udarowych. Również stosowane są do przedmuchiwania i czyszczenia. Natomiast w warsztacie lakierniczym sprężarki stosowane są do malowania natryskowego.
Żeby każda z maszyn była niezawodna
Maszyny budowlane należą do tego typu urządzeń, które muszą odznaczać się doskonałą jakością i doskonałym poziomem wykonania, jak maszyny Caterpillar. Chodzi przede wszystkim o to, żeby każda z maszyn była niezawodna, pewna, żeby swoje zadanie spełniała bez zarzutów i pozwalała na pewien poziom zaufania wobec niej, na tyle, na ile można urządzeniom zaufać. Oczywiście, takie urządzenia nie są niezniszczalne, nie są one nieśmiertelne. Też się niszczą i też ulegają czasami uszkodzeniom. Ważne jednak, żeby je w odpowiedni sposób potraktować po usterce, żeby je odpowiednio serwisować i naprawiać. Rozwiązaniem na pewno będą tutaj serwis firmowy, który wykona wszystko na najwyższym poziomie jakości i przy zastosowaniu technologii tych samych, które były stosowane przy tworzeniu urządzenia. No i oczywiście, części do maszyn Caterpillar. Części muszą być oryginalne, muszą być tej samej firmy, bo to zapewnia maszynie trwałość i bezpieczeństwo osobom, które ją obsługują. Tylko taka maszyna nadaje się do użytkowania na budowie. Zastosowanie innych części może skutkować jakimś zagrożeniem.
Budowa koparkoładowarki
Budowa koparkoładowarki
Podstawowe zespoły koparkoładowarki to:
podwozie,
nadwozie,
układy robocze.
Podwozie
Podwozie stanowi rama spoczywająca na dwóch mostach napędowych. Most przedni skrętny zamocowany jest wahliwie do ramy, tylny zaś sztywnie. Zapewnia to uzyskanie poprzecznego przechyłu mostu przedniego i utrzymanie stałego kontaktu kół z podłożem.
Nadwozie
Nadwozie składa się z kabiny operatora zamontowanej do ramy, maski silnika, błotników i podestów roboczych, zbiorników oleju i paliwa. W kabinie znajdują się dźwignie sterujące osprzętem roboczym, kierownica do sterowania maszyną, pulpity ze wskaźnikami do kontroli prawidłowej pracy i przyciski. Konstrukcja ROPS/FOPS zapewnia operatorowi bezpieczeństwo przed zgnieceniem pod ciężarem maszyny w przypadku jej przewrócenia się. Zabezpiecza go także przed spadającymi przedmiotami.
Układy robocze
Układy robocze, ładowarkowy i koparkowy, zapewniają wysoką trwałość i niezawodność działania. Ładowarkowy układ roboczy umożliwia osiąganie optymalnych kątów wysypu w całym zakresie pracy układu. Charakteryzuje się dużym udźwigiem, dużą siłą wyrywającą oraz dużą odpornością na obciążenia dynamiczne. Koparkowy układ roboczy jest typu podsiębiernego, obrotowy z amortyzacją obrotu, z przesuwem poprzecznym, o dużej wytrzymałości mechanicznej i stabilności2.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Koparko%C5%82adowarka