Dobra strona - czyli jaka?

sability!Dobry projekt strony to nie atakujące z każdej strony wodotryski, lecz tzw. usability. Ten termin znaczy tyle, co "użyteczność" i zawiera w sobie kilka istotnych funkcji. Strona internetowa powinna być dla użytkownika: pr

Dobra strona - czyli jaka? strony dla firm
Strona internetowa to podstawa internetowego marketingu. Powinna być dostosowana do wymagań współczesnego odbiorcy. Szukasz taniej y?

Na co zwrócić szczególną uwagę? Na usability!

Dobry projekt strony to nie atakujące z każdej strony wodotryski, lecz tzw. usability. Ten termin znaczy tyle, co "użyteczność" i zawiera w sobie kilka istotnych funkcji. Strona internetowa powinna być dla użytkownika: przyjazna, intuicyjna, prosta w obsłudze, przyjemna w odbiorze. Jeśli potencjalny klient odwiedzi taką stronę, to z pewnością będzie zainteresowany ofertą takiej firmy i chętniej nawiąże współpracę. Nie zawsze ten najładniejszy projekt, będzie tym najlepszym. Ludzi często odrzuca wizualny chaos i trudność w uzyskaniu interesujących ich informacji. Pamiętaj - po pierwsze usability!


Strona jest dla klienta, nie dla firmy

Podstawą do stworzenia udanej strony internetowej jest grafika. Nie powinna ona być agresywną, by nie zniechęcić odbiorców do odwiedzania domeny. Tworzenie strony internetowej nie jest więc tak prostym, jak się wydaje. Projektowanie strony powinno być także zgodne z normą VCAG, by była ona przyjazną dla osób niepełnosprawnych i niedowidzących. Internet powinien być ponad podziałami i dysfunkcjami! Dobra strona internetowa to taka, na której wszystkie treści tekstowe są widoczne, by odbiorca bez przeszkód mógł się z nimi zapoznać. Nie powinno więc zabraknąć czytelnej czcionki, którą będzie można powiększyć. Zaleca się ograniczenie kursywy do minimum, ponieważ chociaż stosowana w pracach naukowych do cytatów, jest o wiele trudniejszą w odczytaniu. Zdjęcia i fotografie, a także grafiki gif, zamieszczane na takiej stronie, nie powinny być zbyt kolorowe ? warto wybrać jeden dominujący kolor np. zieleń czy błękit i stosować jego różne odcienie. W taki sposób, strona jest o wiele przyjemniejszą dla oka.


W gąszczu stron www

Z roku na rok, rośnie liczba prywatnych domen, jak i ogromnych portali. W związku z tym, odbiorcy są zagubieni, gdy potrzebują wyszukać potrzebne im treści. Niestety, łatwo się zgubić w takim gąszczu stron, a nie wszystkie informacje muszą być potwierdzone. Jeśli więc korzystamy ze stron internetowych przy prowadzeniu badań lub pisaniu pracy naukowej, powinniśmy być ostrożni. Jak więc sprawić, by nasza strona uznana była za pewne i zaufane źródło, do którego warto wracać? Przede wszystkim, powinna się wyróżniać. Projektowanie strony internetowej to nie tylko zaproponowanie jej szaty graficznej, ale przede wszystkim zaplanowanie, jakie treści mają się na niej znaleźć. Każdy zamieszczony artykuł, powinien być podpisany imieniem i nazwiskiem autora, a także informacją jak się z nim skontaktować. Dodatkowo, jeśli korzystamy ze źródeł książkowych, powinniśmy podawać przypisy bibliograficzne, by mieć pewność, że strona taka zachęci do odbioru klientów, współpracowników i inne osoby zainteresowane.